söndag 25 november 2012

Sista veckan

Vad man ser då man kommer i genom dörren


Detta är inne i vardagsrummet, då man tittar till höger
                                          Hallen efter vardagsrummet, vänster är min hostmammas rum, rakt är badrummet och till höger mitt rum
 Mitt rum
Min Johanbroderade handduk som min hostmamma gjorde åt mig före jag kom hit



Den gångna veckan har jag varit i skolan och sett alla ta sina tårfyllda adjö till sina kära lärare. Det var den sista veckan som de skulle ha med samma lärare före de har sina prov och sen far till 3 klassen. De byter mesta av sina lärare då de byter årskurs. På veckoslutet for jag ut med min hostmamma och hennes kompisar till en grillrestaurang, for med terezas goda väns småkusin till en fest vid ett ställe som heter camarão grill (Räkgrillen) och efter det for jag till en spansk restaurang. Där fanns alla spanskar som bor i João pessoa. Idag har jag varit mest hemma. Ätit, sovit, gjort klart för kommande veckan då jag skall ha mina troligen sista dagar före sommarlovet. Har troligen bara tills onsdag prov och sen borde jag vara ledig för de kommande 2-3 månaderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar