söndag 11 november 2012

Sac-veckan och Campina grande

Sac-veckan är do alla klasser gör nogot att visa upp för alla som vill komma och se po det. Min skola deltog ockso i detta och det kan vara flera olika saker som dans, song och teater som en grupp skall göra. I min grupp var det teater och teatern handlade om João pessoa. Jag stod vid dörren, gav ut olika kort som hade nogot att göra med teatern och sade Bem vindo (Välkommen) och Boa sorte (Lycka till) eftersom jag inte talar nog portugisiska för att delta i en teater. Jag jobbade bara tvo dagar, i vilken en jag hjälpte till med att ställa i ordning för teatern. Nästa dag for jag dit klockan 7:00 och stannade där tills 12:00. Do for jag hem och äta och stannade där fron 14:00-17:00. Fredagen hade jag inte skola och for senare po en fest där man moste ha vita kläder po. Jag for hem ganska tidigt eftersom jag skulle fara nästa dag till Campina grande, som är en annan stor stad i Paraiba. Jag for dit med min hostbrors simningslag (hostbrodern är nu i Lappeenranta po utbyte) för simningslaget hade en turnering där. Jag for med dom till ett shoppingcenter där i samma stad do de hade paus fron simmandet. Vi stannade i Campina grande till ungefär 19:00. Jag var hemma ungefär 9 po kvällen. Söndag har jag inte gjort so mycket eftersom jag fick lite snuva. Jag for till mag shopping med Annika och ot po kvällen. Nästa vecka har jag bara mondag, tisdag och onsdag skola pga. hela Brasilien har lov torsdag och fredag.

Jag har fott min kamera att funka och skall börja fylla bloggen med bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar