måndag 6 augusti 2012

Skoldag

Idag vaknade jag kl. 7 till skolan. Jag for iväg med bussen och hoppade av och var i bra tid. For till lektionen och satt där och lärde mig diverse saker. Lektionerna samt skoldagarna är väldigt korta. Lektionerna varar 45 minuter med fem minuters rast mellan timmarna. Maten har vi runt 9:30-9:45 och varar ungefär en kvart. Skoldagarna slutar också kl. 12, men jag har redan blivit van med dessa korta dagar och känns som en 8-4 skoldag. Portugisiskan kommer väldigt sakta men säkert, och lär mig några ord per dag. Kan redan vissa grunder, men inte heltäckande. Efter skolan möttes jag av en rotaryan som kommit från USA till João Pessoa för några dagar sedan. Vi talade lite och sedan for hon iväg med sin hostmamma efter det. Sedan dess har jag bara ätit, duschat och gått lite längs stranden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar