söndag 12 augusti 2012

Har inte bloggat på några dagar

Jag var på mitt första rotarymöte ett par dagar sedan. Vi for dit och träffade rotarytyperna, verkade som ett trevligt shack, men nästan ingen pratade Engelska. Vi satt bara och lyssnade på Portugisiska då de gick igenom uppdateringarna i rotaryföreningen. Efter det har jag bara varit på fester med min hostmamma och varit i skolan. En till sak som jag märkt i Brasilien, men som inte förvånar mig. Då det är en sport på TV som Brasilien spelar i, kommer hela kvarteret och låta som en enda exorcism. Man hör klart från grannarna då de ropar om hur dålig domaren är eller då Brasilien får en poäng. Var också för någon dag sen och spelade fotboll vid escola de futebot (Fotbollsskolan). Det var väldigt roligt, men jobbigt efter som vi spelade kanske 1 timme i solljus och +25.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar